ضرورت بهره گیری از تیم تولید محتوا

محتوا رکن و پایه هر کسب و کار آنلاینی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد، در واقع می توان گفت که هر بیزینس آنلاینی بدون محتوا معنایی نخواهد داشت، از این رو باید تولید محتوا را به یک تیم تولید محتوا خبره سپرد تا انواع محتوای متنی، صوتی، گرافیکی، ویدیویی با بهترین کیفیت انجام گیرد.

تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو امر مکمل یکدیگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. نمی‌توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، شرکت‌هایی که از بازاریابی محتوا و یا یک تیم تولید محتوا برای فروش بیشتر و رونق کسب و کار خود بهره می‌گیرند باید تصمیم بگیرند که چگونه برای این امر هزینه صرف کنند تا کارآمدترین و موثرترین نتیجه را از تولید محتوا داشته باشند و نتایج مطلوبی را بدست آورند.

قبل از پرداختن به نحوه انجام تولید محتوا و دلایل سپردن کار تولید محتوا به یک تیم تولید محتوا قوی و بررسی تاثیرات آن‌ها بر هر کسب و کاری، لازم است که تعریفی از تولید محتوا و بازاریابی محتوا داشته باشیم.

تعریف تولید محتوا

تولید محتوا ایجاد رسانه‌های بازاریابی مانند رسانه‌های گرافیکی، متنی، ویدئویی، صوتی و اجتماعی است. این اولین و حیاتی‌ترین مرحله بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا، توزیع رسانه‌های آموزنده یا سرگرم کننده به عنوان ابزاری برای افزایش دید، دسترسی و درگیری مخاطبان به برند، محصول یا خدمات است.

به عنوان یک مثال سنتی: تولید محتوا معادل نوشتن مقاله‌ای کاملاً تحقیق شده روی یک کاغذ است، در حالی که بازاریابی محتوا چاپ آن مقاله در روزنامه است.

یک مثال مدرن: تولید محتوا یعنی ایجاد هر گونه محتوا صوتی، متنی، گرافیکی، ویدیویی متناسب با هدف و استراتژی هر کسب و کاری، و بازاریابی محتوا انتشار محتوا بر روی بستر اینترنت در وب سایت یا [شبکه های اجتماعی شما می باشد.
این کار اگر توسط یک تیم تولید محتوا حرفه ای انجام گیرد، می تواند بر بازدید وب سایت و شبکه های اجتماعی شما اضافه کند و به شکل معجزه آسایی بر میزان فروش شما اضافه کند.

انواع محتوا و روش های تولید آن

برای مشاغل در درجه اول، 5 نوع محتوای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می تواند بر روند تجارت و میزان فروش آنها تاثیرات زیادی داشته باشد. که این محتواها به شرح زیر می باشد:

  • محتوای متنی شامل مقالات بلند و کوتاه
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای گرافیکی و تصویری
  • محتوای صوتی و یا پادکست
  • محتوای انیمیشنی

صرفا ایجاد یک محتوای خوب کافی نخواهد بود. در هنگام تولید محتوا عوامل مختلفی باید مورد توجه قرار گیرند، که این عوامل به شرح زیر است:

1. هدف محتوا باید مشخص شود

اولین کاری که باید هنگام تولید محتوا انجام دهید شناسایی هدف آن است. محتوا می تواند چندین کاربرد مانند سرگرم کننده ، آموزنده یا آموزشی در کنار سایر موارد داشته باشد. اکنون، صرف نظر از معنی آن، محتوای شما نیز باید به راحتی برای مخاطب قابل هضم باشد و باید در قالب مناسب و مطابق با کانالی که در آن استفاده می شود، باشد

علاوه بر ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبان، شما باید هدف از محتوا را برای کسب و کار خود تعریف کنید. آیا هدف کسب و کار شما فروش بیشتر، ترافیک وب سایت یا شناخت و برند سازی می باشد؟
همه اینها هنگام ایجاد محتوا باید در نظر گرفته شود که یک تیم تولید محتوا خبره می تواند شما را در این امر یاری کند.

2. مخاطبان خود را بشناسید

علاوه بر نکته بالا، شما همچنین باید قبل از شروع تولید محتوا، بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. نکته اصلی در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوا، ایجاد ارتباط مداوم با مشتری و چشم انداز است، به این معنی که شما باید محتوای خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید و نه برعکس.
برای این امر نیز می توان از یک تیم تولید محتوا کمک گرفت اما اگر خودتان می خواهید این کار را انجام دهید،هنگام انتخاب محتوای مناسب برای مخاطبان، این عوامل مهم را در نظر بگیرید:

چگونه آنها محتوا مصرف می کنند؟ آیا آنها فیلم، متن یا صدا را ترجیح می دهند؟ آنها در چه گروه سنی هستند و دارای چه سطح تحصیلاتی می باشند، چگونه محتوایی برای آنها از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ آیا آنها حوصله خواندن محتواهای متنی و مقالات طولانی و خیلی جامع را دارند؟

آنها چگونه و در کجا سایت شما را مشاهده می کنند؟ دسکتاپ، موبایل، هنگام مسافرت، وقتی در خانه هستند، هنگام تمرین؟

چه موضوعاتی بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، حتی اگر اشاره مستقیمی به محصول یا خدمات شما نداشته باشد؟

شما باید بتوانید این موارد را در مورد مخاطبان خود تشخیص دهید و با توجه به سلیقه و نیاز مخاطبان خود تصمیم بگیرید که چ نوع از محتوایی را تولید کنید. سپس کار تولید محتوای انتخابی خود را که می تواند یک محتوا متنی باشد و یا یک محتوای صوتی و یا تصویری به تیم تولید محتوا حرفه ای و با تجربه بسپارید.

شما باید ارزش کار خود را از طریق محتوایی که در فضای آنلاین کسب و کار خود منتشر می کنید، ارائه دهید تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.
این بدان معنی است که شما ابتدا باید نقاط ضعف مخاطبان خود و همچنین خواسته ها و نیازهای آنها را شناسایی کنید و محتوایی تولید کنید که بتواند این موارد را برطرف کند. محتوای شما باید اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد تا آنها مهارت جدید و آموزش های زیادی را از وب سایت شما به دست آورند و مدت زمان بیشتر را در سایت بگذرانند. در نهایت به یک مشتری تبدیل شوند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

در هر محتوا که تولید می کنید و به بازار عرضه می نمایید، باید از دیدگاه مصرف کنندگان و مخاطبان، محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. این سوال را از خود بپرسید که این محتوا برای من مصرف کننده چه کاربرد و فایده ای دارد و چه اطلاعاتی را ارائه می دهد.
زمانی که خود را جای مشتری و مخاطب بگذارید و از جانب او به محتواهای خود نگاه کنید، بهتر می توانید درک کنید که محتوای تولید شده شما تا چه حدی توانسته است نیاز مشتری را رفع کند.

شما می توانید تولید انواع محتوا اعم از متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی را به تیم تولید محتوا بسپارید و تاثیر آن را بر کسب و کار خود مشاهده نمایید.

تولید محتوا و بازاریابی محتوا

همانطور که در بالا بیان شد، تولید محتوا، بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا است و هیچ یک از آنها را نمی توان بدون یکدیگر در نظر گرفت.

بازاریابی محتوا نه می تواند بدون محتوا کار کند و نه می تواند با مطالب ضعیف و غیر مرتبط کار کند. از این رو ، تولید محتوای خوب بدون درک مخاطب حاصل نمی شود که تیم تولید محتوا هنگام تولید محتوا باید به این مساله توجهی زیادی داشته باشد.

بدنی جهت، تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو علم و مهارت جداگانه هستند که مکمل یکدیگر می باشند.

افرادی که محتوا تولید می کنند لزوماً نمی دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند. کسانی که می دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند، در بسیاری از موارد مهارت تولید آن را ندارند. آنها با هم یک چرخه بازخورد دائماً درحال بهبود ایجاد می کنند که در آن محتوا ایجاد می شود و به بازار عرضه می شود سپس از بینندگان و مخاطبان بازخورد جدید گرفته می شود و چرخه با داده های بهتر و محتوای تأثیرگذارتر دوباره شروع می شود.

که این چرخه با بهره گیری از یک تیم تولید محتوا می تواند به خوبی انجام گیرد.

image

تولید محتوای متنی و استراتژی تولید آن

یکی از مهم ترین انواع محتواها، تولید محتوای متنی می‌باشد. محتوای متنی سئو شده و غیر تکراری می تواند بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل اهمیت زیادی داشته باشد.
وقتی از محتواهای متنی جامع، اصولی و سئو شده که می تواند نیاز مخاطب را پاسخ دهند، استفاده می کنید؛ بازدید و ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد و بدین شکل می توانید در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. و قرار گرفتن در صفحات اول یعنی فروش و درآمد چند برابری شما.

از این رو برای تولید محتوای متنی باید به موارد مختلفی توجه کنید و این کار را به شکل صحیح و درست انجام دهید، که در ادامه به شیوه صحیح تولید محتوای متنی و دیگر موارد مرتبط با تولید محتوای متنی و مزیت های بهره گیری از تیم تولید محتوا خواهیم پرداخت.

تولید محتوا متنی و یا نوشتن محتوا به چه معناست؟

وقتی بیشتر مردم “نوشتن محتوا” را می شنوند ، فکر می کنند “مقاله نوشتن”.

اما نوشتن محتوا فقط برای پست های وبلاگ مهم نیست و فقط در مقاله نویسی خلاصه نمی شود. در واقع ، نوشتن محتوا برای انواع قالب های مختلف محتوا از جمله موارد زیر مهم است که می توانید آنها را به یک تیم تولید محتوا بسپارید.

  • اسکریپت های ویدئویی
  • خبرنامه های الکترونیکی
  • سخنرانی های اصلی
  • پست های شبکه های اجتماعی
  • عناوین پادکست
  • کاغذهای سفید
  • صفحات وب
  • صفحات فرود
  • توضیحات ویدیوی YouTube

نوشتن، پایه و اساس تقریباً هر محتوایی است که منتشر می کنید. نابراین هنگامی که ما کار بر روی یک محتوای جدید را شروع می کنید، از بسیاری از ساختارهای موجود خود به عنوان پایه نوشتن استفاده کنید.

بیشتر نویسندگان حرفه ای محتوا از الگوهای اثبات شده استفاده نمی کنند. اما بهتر است برای تولید محتوای متنی از الگو مشخصی استفاده شود تا محتوای بهتری تولید گردد.

در اینجا انواع الگوی محتوایی آورده شده است که در یک تیم تولید محتوا از آن استفاده می شود؛ شما نیز مانند یک تیم تولید محتوا می توانید برای ایجاد مطالب از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما می خواهید یک محتوا درباره رژیم غذایی بنویسید. می توانید محتواها و مقالات برتر که در این زمینه به زبان انگلیسی منتشر شده است را مطالعه کنید.
سپس این مقاله و یا محتوای انگلیسی را به شکل زبان فارسی و عامیانه خودتان، در آورید و کلمات کلیدی مرتبط با رژیم غذایی را در محتوای خود به کار ببرید و سپس با نکات نگارشی و سئو، آن را اصلاح کنید.

پس از انجام دادن این موارد، محتوای شما به عنوان یک محتوای غیر کپی و کاربردی و همچنین سئو شده؛ آماده انتشار یافتن در وب سایت شما خواهد بود.

انجام تمامی این موارد ممکن است در حوصله صاحبان کسب و کارهای آنلاین نگنجد و یا وقت و فرصت انجام آن را نداشته باشند. همچنین در بسیاری از موارد، دانش و تخصص کافی برای تولید محتوا را نداشته باشند. زیرا نوشتن محتوا امری کاملا تخصصی حرفه ای می باشد که باید توسط افراد زبده انجام گیرد تا تاثیرگذاری مثبت خود را بر وب سایت و کسب و کارهای دیجیتال بگذارد.

همین دلایل موجب شده است تا بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها، نوشتن محتوا را به یک تیم تولید محتوا حرفه ای بسپارند، تا بتوانند در کمترین زمان یک محتوای متنی سئو شده را برای کسب و کار خود داشته باشند.

دلایل ضرورت نوشتن محتوا

شما باید در هر حوزه ای که کار می کنید از محتوای متنی استفاده کنید. برخی از افراد تصور می کنند که اگر در وبسایت خود انواع تصاویر و یا فیلم های ویدیویی و همچنین پادکست را قرار می دهند، دیگر نیازی به نوشتن مطالب و محتوا ندارند.
در حالی که این کاملا تصوری اشتباه است. شما باید در کنار دیگر انواع محتواهای گرافیکی و ویدیویی حرفه ای؛ محتوای متنی نیز قرار دهید. در این حالت تاثیر گذاری بیشتری را برای مخاطب خواهد داشت و می تواند اطلاعات کاربردی تری را به مشتریان و مخاطبان ارائه دهد.

در مورد تولید محتوا، نوشتن شما باید توجه مردم را جلب کند و این توجه را حفظ کند، در غیر این صورت، آنها روی چیز دیگری کلیک می کنند.
یک تیم تولید محتوا زبده این موضوع را به خوبی رعایت می کند.( این یکی دیگر از دلایلی است که باید کار نوشتن محتوا را به یک تیم تولید محتوا قوی سپرد)

از این رو در نوشتن محتواها، توجه به عناوین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید بتواند توجه مخاطب را جذب کند. بدنه محتوا نیز باید به قدری کاربردی و مفید باشد که مخاطب را به خواندن مقاله و یا محتوا تا انتها تشویق کند.

از این جهت شما باید هر نوع محتوایی که در هر قالبی تولید کرده اید را،با نوشتن محتوا و مطالب جذاب و جالب کامل کنید. برای مثال یک پادکست آموزشی تولید کرده اید، باید در کنار از جملات متنی جذاب و وسوسه انگیز استفاده کنید تا مخاطب به دانلود پادکست تشویق شود و یا اینکه توضیحاتی را به شکل کوتاه و خلاصه در مورد پادکست منتشر کنید. برای محتواهای ویدیویی، انیمیشنی، گرافیکی و هر نوع محتوا دیگری این موضوع صدق می کند.

از این جهت مهم نیست که با چه قالبی کار می کنید و چه نوع محتوایی را می خواهید تولید کنید .زیرا تولید انواع محتواها با نوشتن شروع می شود و با نوشتن نیز کامل می گردد که می توان این کار را به یک تیم تولید محتوا سپرد.

نتیجه گیری

برای اینکه کسب و کار آنلاین شما رونق داشته باشد و فروش بالاتری را داشته باشید، باید روی محتوا سرمایه گذاری کنید.
کسب و کارهای آنلاین بدون محتوا معنایی ندارد، شما باید در کنار محصولات و یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، محتواهای مفیدی را نیز را برای عرضه داشته باشید. برای این منظور استفاده از یک تیم تولید محتوا بسیار کمک کننده باشد.

زیرا تیم تولید محتوا می تواند با تخصص و تجربه ای که دارد از عهده این کار بر آید.

محتوا محدود به یک مورد خاص نمی شود و موارد مختلفی را در برمی گیرد. محتوا می تواند یک مقاله جامع و کامل متنی باشد و یا مطلب کوتاه متنی برای کپشن های اینستاگرام.

محتوا می تواند یک فیلم ویدیویی ساده از محصول شما باشد و یا می تواند یک انیمیشن حرفه ای از خدمات و محصولاتتان.
همچنین محتواها می تواند عکس های حرفه ای و یا تصاویر اینفوگرافیک باشد. ضبط صدای شما و صحبت کردن در مورد موضوعی مرتبط با کارتان نیز نوع دیگری از محتوا می باشد. آگهی ها و تیزرهای تبلیغاتی نیز محتواهای دیگری هستند که در فضای کسب و کارها به کار گرفته می شود که توسط تیم تولید محتوا و تبلیغاتی انجام می گیرد.

هر کدام از انواع محتواها می تواند در وب سایت، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و… منتشر شود و در نهایت تاثیر عالی و فوق العاده را بر روند فروش و بیزینس شما بگذارد.

شما به عنوان صاحب بیزینس و کسب و کار آنلاین باید بتوانید انواع این مدل محتواها را در کنار یکدیگر به درستی مورد استفاده قرار دهید و از یک تیم تولید محتوا حرفه ای که می تواند نمونه استراتژی محتوا را به شما ارائه دهد، استفاده کنید.

2 Likes