نکات طلایی سئو داخلی سایت ، اصلی ترین اصول برای وبمستران

سئوداخلی چیست؟ چرا طراحان کمتر به سئو داخلی سایت خود توجه می کنند؟ آیا واقعا سئو داخلی در افزایش رتبه سایت اثر دارد؟

سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

همانطور که می دانید، سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند.

در این مقاله می خواهیم 8 تکنیک سئو داخلی که هر طراحی باید در اولین مرحله به آن ها دقت داشته باشد را بیان کنیم

عنوان صفحه ( Page Title)

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها قرار گرفته شود.

برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: " تکنیک های اصلی در سئو داخلی" . همانطور که مشاهده می کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است.

با کارهرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند.

تگ توضیحات ( Meta Description)

بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید.

در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

برای نمونه ما تگ توضیحاتی که در یکی از صفحات سایت سئوکار به کار برده ایم به صورت زیر است:

" سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است."

همانطور که مشاهده می کنید ما کلمه کلیدی خود را سئو درون صفحه ( سئو داخلی) است به تعداد دوبار استفاده کردیم. شما همین الان اگر سئو درون صفحه را در گوگل تایپ کنید، در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت


تگ هدینگ – heading

تگ های هدینگ یکی از مهمترین ارکان هر محتوایی میباشند و استفاده درست از آن تاثیر شایانی در سئو داخلی سایت شما دارد. تگ های هدینگ از H1 شروع شده و به H6 ختم میشود و ارزش این تگ ها از بالا به پایین کمتر میشود یعنی مهمترین تگ h1 میباشد و سپس h2 و تا h6. هر چند این روزها تقریبا تگ های h5 و h6 دیگر کاربردی ندارند و حتی از h4 نیز بسیار کم استفاده میشود اما این تگ ها می تواند به گوگل راهنمایی کند که موضوع مطلب شما دقیقاً در مورد چیست. تگ های heading اصول استفاده ای دارند که به صورت حرفه ای در مقاله ی آموزش حرفه ای استفاده از تک های هدینگ توضیح خواهیم داد.

شما در هر صفحه باید از یک تگ h1 استفاده کنید. ما در استفاده از تگ H1 دو بار حتماً داریم! این گفته یعنی اینکه ما در هر صفحه باید حتماً H1 داشته باشیم، و حتماً باید یک H1 داشته باشیم! پیچیده شد؟!

در استفاده از سایر تگ ها محدودیت عددی وجود ندارد اما از آنها نباید به شکل مصنوعی استفاده کرد. این تگ ها اصلی ترین عنوان های هر مقاله و یا هر صفحه ای میباشند. موتور های جستجو برای این تگ ها ارزش بالایی قائل هستند.

سرعت سایت:

یکی دیگر از مهمترین فاکتور های سئو داخلی که گوگل نیز بسیار به آن همین داده و حتی ابزار هایی برای برسی آن ایجاد کرده است سرعت سایت میباشد که بدون یک سرعت قابل قبول هیچگاه نمیتوانید بگویید که سئو داخلی سایت شما قویی است.

این فاکتور به صورت مستقیم در تجربه کاربری از سایت شما تاثیر بالایی دارد. پس باید بگوییم که سرعت یک سایت تاثیرات چند جانبه دارد و نداشتن یک سرعت خوب علاوه بر اینکه شانس شما را در داشتن رتبه ای خوب در نتایج جستجو کم میکند بلکه خود کاربر نیز هنگام برخورد با سایت هایی که سرعت پایینی دارند واکنش منفی نشان داده و عموما از سایت خارج شده و دیگر کمتر وارد آن سایت میشوند.

گوگل برای این موضوع تکنولوژی AMP را راه اندازی کرد که با مطالعه مقاله همه چیز در مورد amp میتوانید این تکنولوژی را برای سایت خود پیاده کنید که واقعا به طرز شگفت انگیزی سرعت سایت شما در حالت موبایلی خوب میشود البته این تکنولوژی نیز همانند سایر فاکتور ها اگر به درستی استفاده شود بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت.



همیشه سرعت سایت خود را در ابزار هایی مانند gtmetrix و گوگل Page Speed Insights تست کنید و وضعیت سرعت سایت خود را برسی کنید. در هر کدام از این سایت ها برای هر ایرادی که از سرعت سایت شما میگیرد راه حل نیز مطرح میکنند.

در سال 2020 سرعت لود شدن سایت در حالت موبایل بسیار مهمتر از دسکتاپ شده است و چون روز به روز سرچ های انجام شده با موبایل بیشتر میشود گوگل خواهان این است که تجربه ای بهتر را برای کاربرانش ایجاد کند به همین دلیل به صورت رسمی اعلام کرده است که سرعت سایت یکی از فاکتور های رتبه بندی میباشد.

لینک سازی داخلی

با هر پیوند داخلی درصدی از اتوریتی صفحه لینک دهنده را به صفحه لینک شونده منتقل می شود. پس در دادن این لینک ها نهایت وسواس را به خرج دهید.

پروسه لینک سازی داخلی (Internal Link Building) باید طبق اصول و ارتباط درست با صفحه گیرند لینک انجام پذیرد.

استفاده از تصاویر در سئو داخلی

در سئو داخلی سایت باید از عکس های مطلوب و کاربر پسند مطابق با عنوان مقاله استفاده کنید. برای پر کردن فضای ما بین کلمات خط تیره – بگذارید و سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته ولی حجم تصویر کم باشد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری از طریق شبکه های اجتماعی به افزایش مخاطبان شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. شما می تواند دکمه اشتراک گذاری را در بالا یا پایین صفحه سایت خود قرار دهید. اگر قصد دارید اشتراک گذاری زیادی را ایجاد کنید بهتر است مطالب مهمی مثل فرصت های شغلی بخاطر کمبود شغل، آوردن ارقام مهم و … را به صفحه خود بیافزایید.

قابلیت نمایش صحیح در تلفن همراه

اکثریت افراد دارای گوشی تلفن همراه هستند و شاید به جرات می توان گفت میزان استفاده از برنامه های گوشی و اتصال به اینترنت و رفتن به صفحات وب در تلفن های همراه خیلی بیشتر از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ می باشد. پس باید سایتی که طراحی می کنیم بدون خطا قابلیت نمایش در انواع گوشی های موبایل را داشته باشد. عواملی نظیر نحوه چیدمان دکمه ها در سایت و محتواهای نوشته شده که می تواند بسیار مهم باشد و کاربر بتواند بدون هیچ دغدغه ای آن را ببیند. طراحی ریسپانسیو یعنی نمایش صحیح سایت در انواع مختلف گوشی ها و با هر ابعادی می باشد. گوگل نیز ابزاری به نام Google Mobile-Friendlyرا بوجود آورده است که می توان دید آیا سایت ریسپانسیو و استاندارد هست یا نه و در صورت خطا داشتن آنها را به صورت گزارش ببیند.

2 Likes

واقعا عالی و جامع بود ، مخصوصا بخش اشتراک گذاری مطالب که این روزها خیلی بهش کم توجه میشه از سمت مدیران وب سایت ها و واقعا اهمیت بالایی داره.

1 Likes